Saturday, June 11, 2011

Puerto Rico

Har nu gått lite mer än åtta timmar sedan jag fick höra den goda nyheten, och jag svävar fortfarande på moln. Den största anledningen till varför jag skulle åka med det första Exploriusgänget till New York, var för att familjen önskade att få åka på semester med mig innan den 22 augusti, då skolan börjar. Självklart var detta något något  som jag inte blev besviken på, snarare tvärt om. Toppentillfälle att lära känna familjen och samtidigt komma in i språket. I min vildaste fantasi hade jag en bild om att åka till Floridas kust för att ta del av de härliga stränderna, men det kändes för bra för att vara sant, så jag har inte ens vågat hoppats på något sådant.







Väldigt otippat började min kära mor att prata om semestern med familjen Coste. Med tanke på att jag inte har hört något om vad vi ska göra, eller om det ens fanns några planer på att göra något, kändes det lite konstigt att hon helt plötsligt började prata om det. I vilket fall kom det senare fram att mamma visste vad familjen hade i kikaren. "Du kommer inte att bli besviken." Vad var det för kommentar? Jag försökte, trotts mammas kommentar, hålla min fantasi angående semestern inom rimliga ramar, ändå började jag tänka på Disney world i Florida. Men efter morsan prata om Tampa trodde jag att jag visste allt. Vi ska alltså åka till Tampa, bo där några dagar och bara ha det skönt, sol, bad och gemenskap. Helt fel av mig, det väntar något ännu bättre!

Puerto Rico, avfärd den andra augusti. Detta betyder att jag enbart har en dag på mig att packa om min resväska sedan New York-trippen, men vad gör det? Är fortfarande helt uppe i varv, allt känns så sjukt! Har precis fått ett mail med bifogade bilder om vart vi ska bo, vilket är precis vid stranden. Behöver jag säga att jag har världens bästa liv just nu?

 

1 comment:

  1. du är galen och ditt liv är galet!! inte lite avis jag blir ;) inte alls sugen på ett år jag med ;) hihih nejdå, du kommer ha det fantastiskt min fina vän.
    glöm mig inte medans du är borta <3
    pusss och kramis

    ReplyDelete