Saturday, July 2, 2011

2 juli

Sitter här och fixar med alla papper inför besöket hos ambassaden. Allt ska vara så krångligt som möjligt, vissa papper måste skrivas ut direkt från hemsidan, andra ska man spara ner på datorn efter att ha fyllt i lite uppgifter, ena kostnaden måste man gå till banken och betala för att sedan få ett kvitto att ta med sig, medan den andra avgiften ska betalas via internet.... Har i alla fall bokat tågbiljetter till och från Sthlm, torsdag-lördag. Övernattning hos Klara, sen får jag se vad huvudstaden erbjuder. Sjukt att det redan är juli och att jag åker om 27 dagar, Gahhh!!! Är nog dags att ta tag i allt de där som jag skulle göra innan USA, tiden börjar bli knapp.


Har i alla fall skickat ut inbjudan till mitt avskedsparty som äger rum 26 juli. Temat är givetvis USA, inte så förvånande kanske. Måste göra allt för att komma in i den nya kulturen. Eftersom att det är jag som bestämmer över mitt avskedsparty har jag bestämt att alla (som inte är tråkiga) ska klä ut sig till Mr. USA. Den första tanken som dyker upp när man tänker på USA, allt från en viss färg till person eller maträtt. Måste säga att jag verkligen ser fram emot detta avsked, så spännande att se vad alla har klätt ut sig till :).
 

No comments:

Post a Comment