Monday, May 30, 2011

Dum nog att lämna trygga, underbara och bästa livet i Sverige för att få uppleva något nytt och spännande 750 mil hemifrån? För min egen del skulle jag nog svara ja på den frågan. Snacket om att behöva "gå om" ett år i skolan kommer aldrig nå upp till mina blivande upplevelser, erfarenheter och vänner som Florida kommer att bjuda på. 


Om exakt 60 dagar lyfter planet mot New York. Har enbart 10 dagar kvar i skolan tillsammans med min klass, börjar faktiskt tycka att det är lite sorgligt. Har börjat skriva checklista för allt som ska göras inför USA. Har fortfarande tro på att ett stipendie ska tilldelas mig. Har även skypat ytterligare en gång med familjen. Låter nog konstigt, men det känns som om jag redan känner familjen, och har gjort det under en längre tid. Tanken på att behöva byta världfamilj existerar inte längre, underbart! Flera vänförfrågningar på facebook från bekanta till familjen, mycket trevligt.

Såg förresten bilder från Beccis graduation, coooolt! Tanken på att jag kanske också får uppleva det som man tidigare bara sett på filmer är härlig. Dags att ta tag i livet innan tankarna springer iväg allt för långt.
                                                     
              

No comments:

Post a Comment