Friday, May 13, 2011

Times goes by!

Måste bara börja med att säga att jag är supernöjd med Explorius jobb. Allt har verkligen gått smidigt, från första början tills nu. Var ju på informationsmöte förra helgen, ett möte på 4 timmar där de talade om allt mellan himmel och jord. Försökt ta in så mycket som möjligt, även om det var mycket jag redan visste. Känns som om det enbart är visum som saknas inför redan. Är nog dags att ta tag i ansökningen, något som verkar mer eller mindre superjobbigt. Med lite hjälp från mina kära päron löser det sig nog fint. Det jobbiga är bara att man måste besöka ambassaden i Sthlm för att få ett visum. Detta infördes tydligen som regel efter 11 september, förståeligt?

Har även börjat skriva ner lite små listor med saker som ska göras innan jag åker iväg, saker som måste köpas här hemma, resp. i USA. Har även börjat fundera på vilka skor som ska få följa med i väskan. Sist jag räknade kom jag nog upp i sex. Att fylla min resväska med enbart skor kanske är något att fundera på? Eftersom de tydligen enbart har halva spänningen i USA känner jag att jag att jag lika gärna kan köpa fön, plattång m.m. där, hellre än att köpa allt här och sedan fixa fram en adapter. Om jag känner mig själv rätt kommer det bli lite jobbigt på vägen hem från USA, 23 kilo dit, hur många kommer det att bli hem? Oroa dig inte för morgondagen, var dag har nog av sina bekymmer!

                                                      

No comments:

Post a Comment