Thursday, May 19, 2011

Engelska språket

Matteprov, check! Bara fem prov kvar innan sommarens ledighet kommer och översköljer mig. Hade för övrigt en grym dag tillsammans med T.T, will miss you!

För första gången har jag känt en annan känsla än spänning, angående USA. Tanken slog mig plötsligt att jag verkligen kommer att få prata engelska dygnet runt. Jag som knappt öppnar munen på engelska lektionerna, hmm... Hur ska allt gå? Antar att man kommer in i det, men till en början känner man sig nog väldigt handikappad. Tänk att inte kunna uttrycka sig på det sättet man vill, måste hela tiden försöka ta sig runt de ord man inte kan. Antar att det blir nyttigt för mig om inte annat.

                                                

7 comments:

  1. Hej, kom in på din blogg, och guud vad underbart att åka till Florida! Snacka om en somamr att minnas. :)
    / Elin

    ReplyDelete
  2. Hej Elin!
    Vad roligt att dy lyckades komma in på min blogg. Ska jag vara ärlig känns Florida lite för bra för att vara sant. Utan delstadsval hade jag inga förväntningar, men allt verkar bli hur bra som helst. Tror verkligen att jag kommer få med mig massor av minnen.
    /Viktoria

    ReplyDelete
  3. Åh jag är inte lite avis heller! Vill bara bort från tråkiga Sverige, till något spännande. Hoppas du kan fortsätta blogga när du väl är där. Så man kan få va lite avis och kanske lyckas göra något själv! :)
    /Elin

    ReplyDelete
  4. Funderat på utbytesstudent? Ingen aning om du ens har åldern inne, men det kanske vore något för dig?

    Jag ska göra mitt bästa och försöka blogga så mycket som möjligt när jag är i USA, kan dock inte garantera en uppdaterad blogg. Lätt att tänka att man ska skriva minsta lilla incident, men det finns förhoppningsvis anda saker som är mer intressanta än att sitta framför datorn.

    /Viktoria

    ReplyDelete
  5. Jo jag är 16 så att jag har nog åldern inne!

    Jo det är blir väl lätt så, men det skulle iaf va väldigt kul att få höra lite. Men man får göra så mycket man hinner med. Ska du plugga också eller hur blir upplägget?
    /Elin

    ReplyDelete
  6. Det är ju perfekt, då kan du läsa om mitt äventyr, (om jag nu skriver något vill säga,) bli inspirerad och sedan dra iväg själv något år senare :).

    Ja, jag ska gå på high school, studera, delta i skollag och allt vad det innebär. Kommer under ett års tid bli som vilken amerikansk 18 åring som helst. Bo i värdfamilj med värdsyskon, åka på semester med familjen, gå i skola, delta i skolans aktiviteter, umgås med kompisar, fira högtider, äta McDonalds...

    ReplyDelete
  7. Ja det låter ju inte helt fel om man säger så. :)

    ReplyDelete