Friday, May 6, 2011

...


Det är konstigt hur jorden storlek helt plötsligt tycks ändra på sig, från att vara en gigantisk skapelse, till att helt plötsligt kännas så familjär. Från att inte ha någon kunskap eller bild om hur livet på andra sidan kan se ut, till att vara på väg in i det. Vem kunde någonsin ana att jag, redan under min gymnasietid, skulle släppa taget om det säkra livet i Lidköping för att bege mig till Florida i 10 månader? Att bo i en främmande familj i en stad jag knappt kan uttala namnet på, har aldrig funnits i min tanke. Vissa har haft drömmen om ett utbytesår sedan barnsben, men själv har jag lyckats komma hit, där jag är idag, på något vänster. Kalla det ödet, slumpen eller vad du vill, själv tror jag att det finns någon mening med det.  

No comments:

Post a Comment