Monday, December 20, 2010

Angående ansökan..

...så har jag varit på hälsoundersökning, vilket fiasko.
-Välkommen in Viktoria Jonsson. Några slag under knäet, för att kolla reflexerna, mäta, väga och en spruta, det var allt. 1000 spänn för att få reda på min längd, som om jag inte redan visste den ;). I och för sig fick jag ju en underskrift och en spruta. Är det vad som krävs för ett underbart år i USA så är det väl värt vart enda öre. Några timmar senare bar det av till vårdcentralen för att göra ett TBC-test som skulle läsas av tre dygn senare. In med sprutan under huden. Tack och lov att jag inte är spruträdd! Fredagens värde visade negativt, vilket var positivt för mig.


Dagen till ära var det dags att åka till Dr. Thomasson för att få tillbaka papprena som han hade skrivit under, och för att, för andra gången, försöka göra ett urintest. Tjugo minuter innan bilen skulle bära av ner mot stan ringde Lena och sa att jag avr tvungen att flytta min tid tills imorgon istället. Sovmorgnar är överskattat, två dagar i rad ska jag följa med tuppen upp.


Har idag suttit och försökt göra klart resten av ansöknings papprena , eftersom Madeleine från Explorius ringde häromdagen och bad mig göra klart dem så snart som möjligt. Idag har jag alltså skrivit det personliga brevet, mycket svårt, och varit nere i stan för att hämta ett papper som min lärare hade skrivit under. Det som saknas nu är läkarpapprena, så imorgon är allt klart, skönt! Behöver alltså inte tänka mer på det, utan bara vänta, se och be att jag får världens bästa värdfamilj :)

2 comments:

  1. åh du kommer få ett helt fantastiskt år! Blir så sjukt sugen på att åka när jag läser allt detta !
    skönt att alla ansökningsgrejs är över nu så du bara kan se fram emot att äventyret ska börja! :)
    puss och kram / Sariz

    ReplyDelete
  2. Tack Sara, du peppar mig ännu mer :). Aa, det är faktiskt sjukt gött att allt är klart. Nu är det bara vänta och se...Kramar

    ReplyDelete