Tuesday, December 7, 2010

Första och andra dagen på L.P

Efter en snöig resa till Stockholm, en natt på Ibis hotell, 6,5 timmars flygresa, kom vi äntligen fram till vårt slutmål. Vi installerade oss, familjen på hotellet, och jag hos Jeff och Em. Kvällen spenderades på Joppe med tårta och firande. Härligt att kunna sitta ute i klänning klockan nio i december ;) Det blev en lugn men mysig kväll. Somnade runt halv tolv, och jag och Cornelia var helt utslagna efter resan. Med tanke på att jag sov omkring tre-fyra timmar på flyget kan jag inte förstå varför jag var så trött.




Åtta ringde klockan, men redan tidigare hade Corne vaknat och lyckats väcka mig, jag fick då insikt i att det typ var 1000 grader i rummet. Jag, Jennifer, Emelie och Cornelia på en yta av 20 kvadrat, värmen sprudlade. En liten sväng ner till affären, som var stängd, sen fruktost. Nu har töserna gått ner till jobbet, och här sitter jag och Cornelia och väntar på att mamma, pappa och mormor ska komma hit, så att vi kan hitta på något. Vädret är tyvärr inget vidare, men jag är ändå glad. Vi hörs vänner!






No comments:

Post a Comment