Saturday, April 30, 2011

Skype

Inte nog med att skriva mail, tänk vilken underbar gåva man kan få användning av när skype kommer omkring. Tackar sällan nej till ett samtal, kan verkligen vara riktigt kul, spännande, underhållande...att ha ett samtal med någon. Om samtalspartnern skulle ha andra erfarenheter, argument och värderingar blir samtalet oftast ännu mer roligt. Idag var det dags att för första gången få höra rösterna på James, Dawn, Jason, Kayla och Samuel, spännande. Kan nog inte påstå att jag pratade lika mycket med alla familjemedlemmarna, men samtalet var mycket trevligt och givande. Väldigt fascinerande att man bara genom mail och chatt kan måla upp en personlighet som senare tycks stämma rätt bra.  

 En liten lättnad har ni infunnit sig, en lättnad av att veta att man ända kan förstå språket och dialekten någorlunda. Allt kändes toppen, och som Dawn skrev på facebook, det känns som om vi har känt varandra länge. Samtalet gjorde mig ännu mer sugen på Florida, samtidigt som det fick mig att slappna av mer och inse att jag fortfarande har tre månader kvar här i Sverige, med svenska, mitt hem, mina vännerna, kyrkan, skolan och fotbollen. Den som väntar på något gott...  

Kaylas mästerverk på väggen i hennes rum, som senare kommer att bli mitt. Hon är bara för söt!
   

1 comment:

  1. Yes, Kayla is just a little bit excited about your visit. I am glad that we got to video chat using Skype.

    ReplyDelete