Thursday, March 29, 2012

HELP!!!

Okay guys jag har ett stort dilemma. Egentligen borde vara mer en glädje, men när två stora saker händer på samma dag blir det mer ett problem än något annat. Jag skulle bara vilja få lite råd och tankar av er! Allting handlar om den 28 apil, dagen med D. Sedan änge tillbaka har detta varit dagen för Prom, eller studentbalen på svenska ;). En upplevelse som många svenskar drömmer om. För att göra allt mycket jobbigare har jag även blivit uttagen till North Floridas all-star soccer team. Den 28e hålls en match typ 6 timmar här ifrån mellan de 15 bästa spelarna i norra Florida mot de 15 bästa spelarna i södra delen. En match mellan senior girls för att i framtiden visa upp sig för colleges. Mer än 50 colleges är invited för att se matchen, wow! Nu är då frågan om jag ska ta del i mitt livs game i St Petersburg, eller om jag ska bli en av få som upplevt en riktig Prom? HJÄLP!!!

5 comments:

  1. Neej, det är inte sant! Varför just på samma dag? Går det inte att ända? ;)
    Hum, jag vet ju att du älskar fotboll och det är ju en stor match. Men du behöver ju inte bli uttagen till något colleges, för du ska inte bli kvar där! :) Och vad är ett utbytesstudent år utan att gå på Prom? Tror du kommer att ångra dig mer om du struntar i Prom, faktiskt.
    Du kan även tänka att om du väljer Prom kommer du överlämnar en vinnandeplats åt en annan fotbollstjejsdröm, för jag tror lätt du hade tagit hem allt ihop! :)
    Så med ett stort medlidande att allt hamnar på samma dag, skulle jag välja Prom... Hoppas allt löser sig till det bästa! Puss

    ReplyDelete
  2. Mhää vad hände?.. min låånga kommentar publicerades aldrig. Får försöka skriva det igen då... (arg)

    Fy vad jobbigt att två så roliga saker som man bara vill uppleva hamnar på samma dag. Går det verkligen inte att ändra dag på något av dem? (Talat med rektorn ;)) Nä skämt åt sido, det är jätte tråkigt ju.

    Du som älskar fotboll förstår jag att detta är en match du kanske inte vill missa, men du ska väl ändå inte stanna i USA så du behöver inte satsa på colleges. Om inte annat får du inte stanna i USA för mig ;) Så lämna den platsen åt en annan fotbollstjej som drömmer om det och fortsätt med din dröm och fullborda ditt utbytesstudentår genom att gå på Prom. Tror faktiskt att du kommer att ångra dig annars..

    Så jag säger Prom... men jag hade önskat att du kunde göra båda sakerna! :) Hoppas allt löser sig och blir till det bästa. Puss

    ReplyDelete
  3. aaaaaaaaaaah shit. fyfasen vad svårt vickepicke..... :((
    men ett stort GRATTIS till att du har blivit uttagen!!! :D riktigt grymt! håller med dig om det där med prom, det är ju största grejen typ och hör verkligen till ett HS år. det där med sporten är ju inte alla som lyckas med lika bra som du så ingen kan nog jämföra...
    kan nog inte råda dig åt något håll här du..... :// lycka till i ditt val vännen <3 kramis från saris !

    ReplyDelete
  4. Tror du inte ens behöver fundera över vilket råd jag skulle ge dig ;) Visa nu vad svenska damfotbollsspelare kan! Kom på vår studentbal och sedan på din egen året där på så är du mätt på baler, Lycka till i ditt val vännen, det kommer bli grymt oavsett!! <3

    ReplyDelete
  5. Tack tjejer för era kommentarer! HAr nu gjort mitt val, prom. Fotbollstjej som jag är borde kanske ha valt matchen? Men jag känner lite att om jag går på high school ett år och inte ens går på prom, är det något som är fel. Matchen kommer jag aldrig att veta vad jag missar, dock kommer alla att prata och visa bilder från prom. Så jag känner att fotboll får det bli en annan gång, (typ jämt i Sverige). Tack kära vänner <3

    ReplyDelete