Thursday, March 8, 2012

Research paper!

Fick tillbaka mitt research paper idag. Har under en lång tid jobbat med en uppgift som handlade om Elizabethan era, eller renessansen i Enlgand. En 6 sidig inlämning som lämnades in föra fredagen. En uppgift som jag självklart la ner tid på, (eftersom allting tar så mycket mer tid än man tror,)men samtidigt inte en överdrivet effort från min sida. I vilket fall fick jag tillbaka den idag. Min Engelska lektion började med att min lärare bad mig komma fram till podiet samtidigt som hon sa till alla andra att ge mig en applåd. För vad? Hon gav mig mitt research papper och sa att jag hade skrivit det bästa pappret utav alla seniors, WOW! Kollade lite snabbt igenom min inlämning och såg att jag hade fått 125/140, samt kommentar om att det var väldigt bra och strukturerat, samt att min englska har förbättrats väldigt mycket.

 Måste erkänna att applåden och poängen gjorde mig väldigt glad. Men det som gjorde mig mest glad var den sista kommentaren, "din engelska har förbättrats enormt mycket". Inte trodde jag för ett år sedan att jag skulle kunna bli bra på engelska, jag som hatade engelska med pasion (som man säger här ;)). Jag funderar på vad Lillebil (min engelska lärare) hade sagt om jag för ett år sedan sagt att jag inom en snar framtid kommer att skriva research paper som till och med är bättre än vad Amerikanska ungdomar kommer att skiva, haha! Allt är möjligt genom Jesus kristus som ger mig styrka, eller hur är det ;)? Hur som helst, hade en grymt bra dag, skola, flag footballs träning, vilket för övrigt verkar vara min sport :D, samt 28°C. Sleep well friends!

  

No comments:

Post a Comment