Saturday, March 24, 2012

Körkortsteori

Kan återuppliva varenda känsla jag hade i kroppen innan jag kom hit. Tankar på hur året skulle bli, funderingar på om jag skulle bli homesick... Nu är jag har, har levt i Tally i snart 7 månader, och helt plötsligt börjar mitt mindset ställa ins ig på Sverige mer och mer. Längtar verkligen inte hem, men jag antar att det är någon slags försvarsmekanism som Gud skapade. Skypade med familjen idag och mamma sa åt mig saker som jag måste göra, allt från att kontakta Explorius och be dem lägga till en resväska på min flygbiljett, till att skaffa en tärnklänning till min systers bröllop (3 dagar efter att jag kommit hem). "Gör en lista med allt du behöver göra." Behöver jag säga att min mamma älskar listor? Städning, shopping, packning, ja allting slutar med en lista.

Min bror har även sagt åt mig att jag måste ta körkort så fort som möjligt i och med att mina päron drar till USA i juli. Skulle underskatta om jag kan ta mig hit och dit då. Så efter kvällens middag hos Mr. and Mrs Smith tog jag tag i teorin, gratissida på nätet får väl duga? Läste en del och kände att jag ville prova ett teoritest på 65 frågor, bara för kul. 40 rätt får jag väl vara nöjd med i och med att jag precis börjat med teorin. Vore ju sjukt gött om jag kunde vara klar med teorin tills jag kommer hem, så jag bara kan fokusera på körningen. Får nog ta tag i min lista nu kära vänner ;). Ta hand om er!

Titta vad jag hittade i mitten av frågorna, komiskt!

                                                        

1 comment:

  1. Skulle underlätta* ? ;) Sköna vän, ser fram i mot när jag får min första åktur med dig och körkortet!!

    ReplyDelete