Tuesday, March 1, 2011

Språk

Det senaste halvåret har jag verkligen insett hur viktigt det är med språk, att kunna kommunicera med människor från ett annat land betyder så mycket. Som jag sagt tidigare var det min vän Rebecca som fick mig att börja fundera på ett utbytesår. Allt lät så spännande och roligt när hon berättade om det, eller det var nog snarare jag som ställde massa frågor och hon svarade. Huvudtanken med denna galna grej har ändå alltid varit att lära min engelska. Har ställt mig frågan om jag kommer att kunna engelska utan och innan när jag kommer tillbaka från USA. Måste säga att det inte är det lättaste att svara på, då det inte finns något klart svar, jag kan enbart resonera kring detta. I vilket fall har jag kommit fram till att jag kommer att kunna språket så sjukt mycket bättre när jag kommer hem än nu, vilket är en trygghet att veta.


No comments:

Post a Comment