Monday, February 28, 2011

Avskedspresent

Att få en avskedspresent ett halvår innan man ska åka iväg är nog inte det mest normala, men varför vara normal? Fick nämligen en avskedspresent igår :). Mamma och pappa åkte iväg till Falköping på kvällen för att kolla på en båt, och när de kom hem hade det med sig en present. Lite otippat, men väldigt roligt! Min första tanke var att jag skulle få en fön, fråga mig inte varför. Sen kom jag på, varför i hela världen skulle jag få en fön 6 månader innan jag ska iväg?

Mammas ursäkt till varför jag fick presenten nu och inte om ett halvår, var för att den var så stor. De visste inte vart de  skulle förvara den utan att jag skulle upptäcka den. En fön som är så stor att vi inte har plats att gömma den här hemma, skulle inte tro att det skulle vara den ultimata presenten att frakta med sig till Amerika. Istället fick jag en stor resväska, kunde det bli bättre? Allt blir så mycket mer på riktigt när man inser att det är i den här väskan jag ska packa ner mitt liv för ett år i USA, skräckblandad förtjusning. Skulle i och för sig säga att det är så mycket mer förtjusning är skräck inblandat i det hela.



No comments:

Post a Comment