Monday, March 28, 2011

Väntan..

Har inte bestämt mig än om jag tycker om det eller inte. Jag kollar mailen flera gånger varje dag, för att se om jag fått något mail från Explorius eller någon stipendiefond. Jag är lika nyfiken varje dag jag gå och hämtar posten, kanske det är så att jag har fått ett brev? Vad väntar jag på? Ställde mig frågan förut idag och kom inte på något bra svar.

Visserligen väntar jag på att få åka iväg, att få ta mitt sista farväl till familjen och se vad världen har att erbjuda. Men nu då...? Är det placering, besked från stipendiefonder, eller bara en räkning från Explorius som jag så ivrigt går och väntar på? Ska nog försöka släppa allt lite, det är ju trots allt mer än fyra månader tills det bär av. Mitt liv är här och nu! Tänk om något oförutsägbart skulle inträffa och jag nu mot all förmodan inte kommer iväg, ska jag ha gått och väntat på något som bara går i krasch, missat mer än ett halvår av min gymnasietid? Nu är våren på väg och jag ska från och med denna stund försöka ta vara på varje dag, tills jag åker iväg, extra mycket.


No comments:

Post a Comment