Friday, April 1, 2011

Engelska arbete

Idag började jag och Agnes, en klasskompis som också ska åka iväg som u.student till USA, med ett arbete i engelskan om att vara just utbytesstudent i USA. Alltså jag och engelska i skolan går inte riktigt ihop, vet inte om det är min fantastiska grund, (som aldrig blev lagd,) eller om det handlar om motivation hos mig samt min fina klass? I vilket fall så har både jag och Agnes förlängt engelska B kursen till hösten då vi kommer hem. Vi kommer då få göra ett nationellt prov och sen få våra betyg, rätt skönt att slippa pressa sig själv så hårt denna terminen, för att sedan bli besviken av resultatet.

Eftersom nästan ingen i min klass gör något vettigt på lektionerna sa jag till min lärare att jag inte tänker följa hennes planering, utan göra en egen, för att lära mig så mycket som möjligt inför USA. Jag och Agnes har nu bestämt oss för att redovisa vårt arbete någon gång i vår, no time limit ;). När vi satte oss ner för att göra en mind-map dök det upp tusen saker som vi skulle kunna ta med i vår redovisning, allt från maten i USA till hur det är att leva i en familj med enbart en förälder, (inte för att vi vet, men... haha). Fick även tipset av min lärare att det kan vara bra att se amerikanska serier för att bättra på sin hörförståelse, härligt att min lärare säge det, då behöver jag inte få dåligt samvete av att jag börjar kolla på en ny serie. Ska slå på stor och börja se 24 igen, måste dock vänta tills kära syster kommer hem, annars blir hon avis.


     

No comments:

Post a Comment