Sunday, February 6, 2011

Four High Carrot Cake!

Ännu en härlig söndag. Helgen är i princip slut och ångesten för veckan som kommer brukar oftast infinna sig lite halvt oinbjudet sådär. Har i och för sig börjat uppskatta söndagarna mer och mer, vet inte om det har att göra med åldern eller om jag bara har insett att det kan vara skönt att ta det lite lugnt ibland? Söndagar är verkligen en lugn dag för mig. Är alltid lite halvseg på söndagarna, kan bero på att man går och lägger sig allt för sent och går upp i tid för att hinna till mötet. Man har alltid plugg, kan bero på att man skjuter upp saker som ska göras. En positiv grej med sista dagen på veckan är att man oftast äter lite extra god mat, och om det är någon dag man får efterrätt så är det just på söndagar.

Kom hem från kyrkan för några timmar sedan, åt mat och sen satte jag mig framför datorn med matten, för att i kombination få så mycket som möjligt gjort. Som vanligt var det ingen bra idé. På med spotify, en snabb koll på facebook, kolla bloggen, tanke på att börja jobba matten, men innan det en snabb googling av SLEP-test, och sen var man fast. Hittade då ett inlägg på en blogg om testet, sen var det bara att länka sig vidare från den ena utbytesbloggen till den andra. Det är ungefär så här det har varit den senaste tiden. Svårt att tänka på annat än USA.

Under min läsning kände jag ett otroligt sug efter morotskaka, kakan som jag bakade i fredags, mums. Älskar morotskaka, skulle nog helt seriöst kunna leva på det. Två gånger var jag i frysen och snokade. En minut i mikron för att tina, tio sekunder senare låg de i min mage, haha! Jobbade på ett café i somras där vi sålde "four high carrot cake" gjorda i USA.  Jag hoppas innerligt att de säljer sådana när jag kommer till staterna, finns inget godare! Jobbigt att tänka tanken att gå upp 5 kg på grund av att man äter massa hamburgare, men att gå upp 5 kg av orsak att man har ätit morotskaka är en mycket mer acceptabel tanke enligt mig ;)  Nu bär det av mot stan för att kolla på Trassel med syster och hennes kompis, senare Solsidan. 

2 comments:

  1. Min sötnöt! :)

    Morotskaka är gott! Åå jag mins så väl fredagen den 4 februari. En rolig kväll ag sent kommer glömma ;)

    Var trassel grym?!

    Kyssar

    ReplyDelete
  2. Hello Love!
    Haha, så sant så. Sjukt rolig kväll, i alla fall för de lättroade ;). Trassel var exakt så som en Disneyfilm ska vara, mysig och romantisk med mycket humor.

    Puss & Kram

    ReplyDelete