Friday, February 25, 2011

Ordning och reda, pengar på fredag!

Fem dagar tog det tills min underbara resväska blev uppackad och man kunde se golvet i dressing-roomet igen. Måste påstå att jag ändå var ganska snabb med att slänga alla kläder i tvätten, särskilt med tanke på att mina föräldrar slog vad om hur länge resväskan skulle ligga kvar. Mamma trodde på fyra veckor medan pappa trodde sex. Vadå att jag brukar vara dålig på att packa upp mina väskor? Brukar vanligtvis ha både en, två och tre ouppackade väskor eller påsar gömda i dressing-roomet, något som mamma verkligen älskar! Den dagliga kommentaren från mamma då jag frågar henne om hon har sett en grej som jag inte vet vart den är. "Har du kollat i alla dina väskor som ligger lite här och var?"

Ogillar verkligen att packa upp väskor.  Utan tvekan det tråkigaste på hela resan, kan nog vara därför jag jämt skjuter upp det så länge som möjligt. Kommer nog ändra min åsikt när tiden börjar infinna sig och det är dags att packa ner mitt liv i en resväska. Hur är det möjligt? Har börjat fundera lite smått på vad som är värt att ta med sig. Min första tanke är ju att man bara ska packa ned massa kläder, något som man tydligen inte ska göra då det är mycket billigare att handla kläder i USA, och då modet inte är riktigt som här.

Fotbollsträningen gav mig energi till att packa ur resväskan.  Tvättkorgen fick också följa med ner till tvättstugan, sacka om multitasking ;)

No comments:

Post a Comment