Tuesday, August 23, 2011

My first day at high school!

Vaknade lite innan 6, tog mig en dusch och gjorde mig sedan i ordning, redo att testa på high school livet.  Åt en väldigt god special frukost, var ungefär som janssons, fast med köttfärs istället för ansjovis. Tog några bilder framför "Kalle Ankas fireplace". (Deras öppna spis får en osökt att tänka på Kalle Ankas jul.) Väl framme vid skolan var det massvis med folk, alla åldrar, alla olika färger. (Kan säga att det är betydligt många fler mörkhyade här en hemma.) Kände mig lite som om jag hamnat på fel ställe, kände ingen, visste knappt vart jag skulle gå, göra... Allt låter nog värre än vad det egentligen var men men... 

Hade i alla fall precis lyckats hitta rätt sal och gick in då läraren säger att jag tydligen ska vara i cafeterian tillsammans med alla andra seniors. Väl inne i cafeterian kände jag mig ännu mer lost. Helt ny på skolan, känner ingen, 8-9 bord som börjar fyllas på med seniors. Såg några tjejer vid ett bord som jag tog sikte på, och otroligt nog lyckades jag sätta mig vid rätt bord. Alla hade tydligen redan sett vart de skulle sitta, det satt nämligen uppe lappar med allas namn på utanför cafeterian. Av någon konstig anledning missade jag dessa ;).

Schemat rullade på och allt gick bra. Självklart är det alltid svårt att komma in i ett nytt sammanhang, men jag gjorde mitt bästa. Pratade med ganska många nya människor, och de var alla väldigt snälla. Fick hjälp med att hitta rätt klassrum X antal gånger, ändå gick jag vilse mins lika många gånger, haha!

Lunchen, som nog de flesta är oroliga för, spenderades med några sophmore tjejer. Hade tagit med mig lunch hemifrån, eftersom lunchkön tydligen brukar vara enorm de första dagarna. Gick ut från min health class och fick syn på en tjej som jag hälsade på redan på morgonen. Jag slog mig ner och hade en väldigt bra, men kort (25 minuters) lunch.

I det stora hela var detta en väldigt exciting day, mycket nytt, både människor men också regler och ORD. Inte en enda lärare som visste att jag var utbytesstudent, spännande. Kan säga att det väckte en del uppmärksamhet när jag sa att jag var från Sverige, oväntat ;).



                                            

No comments:

Post a Comment