Wednesday, November 3, 2010

Ansökningsprocessen

Har du något syndrom av polio? Har du tarmproblem, eller varit inlagd för alkoholmissbruk? Hur lång är du, i feet och inches? Hur mycket väger du, i pounds?


Den amerikanske organisationen som samarbetar med Explorius har en speciell sida för alla blivande utbytesstudenter. Där finns det 10 olika flikar som man ska klicka in på. Under vissa flikar ska man fylla i massa konstiga frågor om t.ex. "Applicant's Health". På en annan sida ska man skriva ett personligt brev. Vissa papper ska först skrivas ut, skrivas under, och sedan skannas in igen, bara för att göra det hela lite mer komplicerat. Det finns även extremt detaljerade frågor som läkaren ska svara på när man är på hälsoundersökning. För er som trodde att det bara var att tacka ja till platsen som utbytesstudent, betala in pengar och sedan sticka, hade ni en aning fel. Ingenting lämnas åt slumpen.


Jag och Sara hade en lite myskväll för några dagar sedan då det pratades mycket om USA.


3 comments:

  1. tror inte jag pallar med att skriva i alla ansökningspapper..... skiter nog i det nu .... skoja! ska på intervju på lördag! ;)
    lycka till med alla info grejer, du kan få lära mig hur man gör sen ! ;)
    ps. du finns nu som flik på mitt "safari" , känn dig ärad! ;)

    ReplyDelete
  2. Jag känner mig verkligen hedrad! Själv följer jag din blogg ;) Hur gick intervjun?

    ReplyDelete
  3. intervjun gick prima skinka! ;) hihi. nu väntar jag på brevet från explorius!

    ReplyDelete