Monday, November 15, 2010

Dagen före min födelsedag!

Idag är det måndag och helgen är precis avslutade. Har vart en förvånansvärd händelserik helg som innehöll bl.a. maskerad, ledarundervisning och träning. Har även lagt lite tid på ansökningen. Har fått lite tips och råd av Anna Nyström, en Lidköpingstjej som var i USA med Explorius för två år sedan. Snäll som hon är skickade hon sitt ”personliga brev” till mig, så att jag kan få lite inspiration och tips inför mitt brev.


Ska även försöka få tummen ur och beställa läkarundersökning snart. Vet inte om vårdcentralen är van vid att göra sådana undersökningar för utbytesstudenter? Ska nog kolla med Anna hur hon gjorde, om hon bara ringde och beställde en tid, eller hur hon gjorde? Jag vet att Rebecca gick till privatläkare, men det känns som en läkare på vårdcentralen skulle kunna fixa undersökningen minst lika bra.


Jag fick även några tips på stipendier av Anna, stipendier som hon hade tänkt söka men inte hann. Blir nog till att skicka in ansökningar till dessa stipendiefonder också. Har bara hunnit kolla lite snabbt, och kände då igen vissa som jag redan har sökt bidrag från, men några av dem var nya.


Innan min syster åkte iväg till Las Palmas gav jag henne brevpapper och sa att jag förväntade mig ett brev i månaden. Idag kom det första, men eftersom det är min födelsedag imorgon, väntar jag med att öppna det. Kände nämligen att hon hade skickat med något i brevet, en present, spännande ;). Ska nog gå och lägga mig snart för att det snabbare ska bli min födelsedag, haha. Det tråkiga är att jag inte har den där pirrande känslan i magen som man hade när man var liten. Antar att jag börjar bli stor.




                                         Älskade syster och jag för några somrar sedan! 
                                                                      

No comments:

Post a Comment