Monday, November 1, 2010

Inkorgen är under uppsikt!

Så ofta som jag har kollat min mail de senaste veckorna har jag nog inte kollat den sammanlagt under alla mina år tillsammans med hotmail. Tråkigt nog är det oftast mail från Windows Live som brukar infinna sig i inkorgen. Anledningen till att jag har vart så flitig att kolla mailen har främst varit för att se om någon stipendiefond har skickat mig ett svar. Det senaste har det även dykt ner några mail från Explorius, och för cirka fem timmar sedan upptäckte jag, till min glädje, ett mail från Explorius. Det stod att de hade fått min ansökan och att det nu var dags att skriva ihop ett brev som de sedan ska använda när de söker en värdfamilj till mig, spännande."Beträffande din ansökan så är det viktigt att tänka på att presentera sig på bästa möjliga vis. Till exempel att le på de foton som du kommer att lägga upp i din ansökan" Verkar som om Explorius har fått in för många bilder där folk enbart posar.


Det som var lite märkligt med mailet var att det stod att jag tidigare hade fått en kod som jag nu kunde använda för att starta ifyllningen av min ansökan. Antingen har mailet med koden försvunnit under färden från Explorius dator till min, eller så har de glömt att skicka koden. Jag hoppas det visar sig snart. Jag kan dock redan nu beställa till för läkarundersökning. Blodprov ska tas, vaccin ska injiceras, ett skin-test mot TBC ska göras. Nu börjar det kännas på riktigt, jag ska vara utbytesstudent! 
                                                                                               

2 comments:

  1. vad sjösiken är det för skin-test !? :o

    tack för en trevlig kväll vännen! :)
    grymt det kommer bli nästa år!

    pussis och kramis från Saris! :*

    ReplyDelete
  2. Haha! Ja du, man skulle typ skära bort en bit av huden och sedan skicka den till laboratorium. De var tvungna att kolla om man hade någon lungsjukdom. Men det är nog ingen fara...

    Tack själv vännen! Vi kommer ha det grymt:). Såg förresten att du länkade min blogg, är det min tur att länka din???
    Kramar

    ReplyDelete