Sunday, November 21, 2010

Översättning av betyg

Den amerikanska organisation kräver att man översätter de kurser som man har studerat de senaste tre åren till engelska, samt skriver om betygen till amerikanska betyg. Att översätta kurserna till engelska är inte det svåraste, men att skriva om betygen är i princip omöjligt, eftersom de har ett betygssystem med 6 nivåer, A-F. Motsvarar ett MVG A eller B? Jag mailade Carolina på Explorius och frågade och hon sa att det enklaste är att skiva A, B och C som MVG, VG respektive G. Jag  har har även pratat med folk som har vart i USA, och de säger att man lika gärna kan skriva A+ till MVG och A- till VG. Känns typ som om jag skulle kunna skriva vad jag vill, vad ska de med mina betyg till? När varken syon eller nätet har något att komma med får jag väl ta saken i egna händer.


Kram  


No comments:

Post a Comment