Monday, April 4, 2011

Dröm

Hade en liten halvknepig dröm i natt. Jag drömde att jag hade fått placering i en väldigt annorlunda familj. Det var en helt vanlig skoldag och jag hade precis kommit hem från skolan, då mamma kom fram till mig med två stycken handskrivna brev. Den förväntan som fanns i hennes ögon gav mig en visshet om att det var brev från värdfamiljen, men varför två brev? Jag öppnade i alla fall det ena, ett vinrött kuvert med en hyfsat fin handstil skrivet på framsidan. Jag började läsa brevet och ju längre jag kom, desto mer avskräckt blev jag. Brevet började med en berättelse om vad det egentligen innebär att ge sig iväg som utbytesstudent, vad familjen krävde av mig m.m. Jag öppnade det andra brevet, och då visade det sig att mamman och pappan hade skrivit var sina brev, med helt olika innehåll. De tyckte inte lika om särskilt många saker, speciellt inte vad det gällde hemmet och arbetsuppgifter. Har även ett svagt minne av att de inte ens bodde på samma ort, konstigt.

  

No comments:

Post a Comment