Friday, April 29, 2011

Life's sweet!

Tänk att livet kan ta en så snabb vändning. Att vara medveten om att man ska åka iväg som utbytesstudent till usa, men ändå vara så oviss om framtiden. I vilken delstat ska jag bo? Har familjen barn? Hur stor är skolan? Finns det många olika skollag? Vilket datum bär det av?

För lite mer än en vecka sedan hade jag ingen aning om hur mitt kommande år skulle se ut. Nu vet jag i princip allt! Jag vet i vilken delstat jag ska bo i, hur huset ser ut, i vilken skola jag ska spendera min tid i, samt hur familjen ser ut.

Fick även ett mail från Explorius härom dagen där det stod att skolan krävde att jag skulle komplettera med en stelkrampsspruta. Det var bara till att ringa till läkaren och boka tid. Ska även fylla i massa jobbiga papper från skolan, ett krav för att jag ska få delta i ett skollag. Ska besvara frågor som berör allt, och då menar jag verkligen allt!  Mer än hundra frågor i klass med, blir du tröttare än dina kompisar vid träning? Hur ofta har du haft mens det senaste året? Skulle du vilja väga mer eller mindre än vad du gör just nu? Man kan ju börja fundera på vad de ska med al information till? Men är det vad som krävs för att få delta i ett lag, svarar jag mer än gärna på frågorna.



Som sagt, allt känns så mycket bättre än vad jag trodde. Ska troligtvis skypa med familjen i helgen, spännande. Nog för att man kan använda google translate för att kolla upp vissa ord, när man skriver. Men hur ska det gå att prata, haha? Kan ju inte påstå att deras dialekt var den enklaste, men förr eller senare ska jag väl lära mig.

Det är nu den 29 april, om exakt tre månader är det dags för avfärd! Känns väldigt overkligt måste jag säga. Solen skiner, snart är det sommar och livet är skönt!




No comments:

Post a Comment